Usługi księgowe
Klientom zobowiązanym do prowadzenia księgowości zgodnie z ustawą o rachunkowości (pełna księgowość) oferujemy:
- ewidencjonowanie dokumentów księgowych w księgach rachunkowych,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zarówno dla celów bilansowych jak i podatkowych oraz dokonywania miesięcznych odpisów amortyzacyjnych wg zatwierdzonego przez klienta planu amortyzacji,
- prowadzenie ewidencji zakupu i sprzedaży dla potrzeb podatku od towarów i usług,
- obliczanie miesięcznych zobowiązań z tytułu podatku od towarów i usług oraz miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych,
- prowadzenie ewidencji ilościowo - wartościowej operacji magazynowych lub integracja z systemem klienta,
- kontrola należności i zobowiązań,
- bieżący monitoring oraz dokonywanie płatności,
- przygotowanie faktur sprzedaży,
- sporządzanie obowiązkowych i dodatkowych sprawozdań finansowych,
- sporządzanie obowiązkowych sprawozdań statystycznych dla GUS,
- bieżące informowanie o zmianach w przepisach prawno-podatkowych dotyczących branży gospodarczej klienta,
- współpraca z przedstawicielami służb finansowo-rachunkowych klienta oraz instytucjami kontrolnymi,
- udzielanie porad dotyczących poprawności dokonywanych operacji gospodarczych i finansowych pod względem obowiązującego prawa.
Klientom prowadzącym uproszczoną księgowość oferujemy:
- prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów, w tym: ewidencjonowanie dokumentów zakupu, ewidencjonowanie dokumentów sprzedaży oraz ewidencjonowanie dokumentów wewnętrznych,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, przygotowanie planu amortyzacji,
- prowadzenie rejestrów VAT,
- prowadzenie rejestru przebiegu samochodów,
- sporządzanie miesięcznych deklaracji podatkowych do Urzędu Skarbowego,
- sporządzanie innych niż roczne, okresowych deklaracji i sprawozdań wymaganych przepisami prawa,
- sporządzanie przelewów z tytułu zobowiązań publiczno-prawnych,
- odbiór dokumentów,
- roczne rozliczenie działalności gospodarczej na podstawie ewidencji podatkowych,
- obsługa rejestru należności i zobowiązań
- fakturowanie sprzedaży oraz przygotowywanie dokumentów magazynowych.